سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
علیرضا بختیاری[0]

ویرایش

نون و والقلم

سلام

در ادامه مباحث قبل لازم است که اشاره ای به انواع جنگ بشود ، بطور کلی جنگ ها به دو نوع سخت و نرم تقسیم میشوند مه در این تقسیم بندی ها نیز تقسیم بندی های دیگری وجود دارد که بدان خواهم پرداخت.

جنگ سخت :

جنگ سخت در واقع همان جنگ های متداولی است که نتیجه آن ویرانی و نابودی تاسیسات ، امکانات و انسانها می باشد ، در جنگ سخت قدرت یک ارتش از لحاظ عده و توان آتش و و و بررسی میشود و در این میان انسانها و تجهیزات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف دارند ،داشتن قدرت آتش ثابت و متحرک ، نیروهای سه گانه مجهز و توانمند ، نیروی انسانی آموزش دیده و فرماندهان لایق میدانی عمده جهت های توجه به جنگ سخت است .

اما این بدان معنا نیست که در جنگ سخت امکان بکار گیری جنگ نرم وجود ندارد بلکه در عملیات نظامی واحدهای ویژه ای وجود دارد که متصدی جنگ نرم نظامی یا در واقع جنگ روانی می باشند ، جنگ روانی یکی از سخت ترین و اثر گذار ترین موارد در بهره گیری جهت نیل به اهداف میباشد .

اثر گذاری مستقیم جنگ سخت تسخیر سرزمینها و اهداف فیزیکی است و یا انهدام آنها و در این زمینه جنگ نرم به این اهداف کمک میکند.

جنگ نرم:

جنگ نرم همچنان که در بخش جنگ سخت اشاره شد یکی از سخت ترین و در عین حال اثر بخش ترین ابزارها برای نیل به پیروزی است ، پیروزئی که هدف اصلی آن غلبه بر تفکر و اندیشه هدف میباشد

این استیلا بر هدف مقابل هم جنبه خیر دارد و هم جنبه شر و متاسفانه در جهان معاصر این جنگ نرم باسطه استیلا طلبی منفی جوامع طاغوتی و  استعمار گر به بهترین شکل از سوی آنان بهره برداری و رشد یافته است .

قدرت استیلا بر اندیشه و توان فکری یک جامعه بهترین راه رسیده به اهداف نظامی ، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع است و این قدرت ابزارهای گوناگون را بری این برتری بکار میگیرد .

بازهم راجب این موضوع صحبت خواهیم نمود





       مطلب قبلی : روز قدس و مردم آبادان